Evalueringskultur i Børnehuset Strandhuse
Vi skal løbende refleksivt forholde os til og dokumentere, hvordan det pædagogiske læringsmiljø understøtter børnegruppens trivsel, læring, udvikling og dannelse.
Vi skal gennem systematik i didaktik/planlægning og evaluering, få øje på egen og andres praksis, tænke over den og se muligheder for evt. ændringer.
Der skal være fokus på den samlede børnegruppe såvel som det enkelte barns trivsel og læring
Planlægning:
Model fra sprogarbejdet
Sikrer at tematiseret arbejde kommer omkring alle områder – eller viser hvilke der vægtes.
SMIITTE
Status, mål, inklusion, innovation, tiltag, tegn og evaluering
Dokumentation/evaluering:
Dataindsamling som LSP, iagttagelser, KIDS, kortlægning, kryds skemaer, konkrete opfølgnings aftaler, billeder etc.
Praksisbeskrivelser
Som dokumentation til forældre og analyse til os.
GLK
Hurtig dagligdags refleksion
Fælles og dybde evaluering
2 gange om året/fælles/ børns ”udbytte” af bestemte tiltag/aktiviteter/forløb
Pædagogisk analyse
Sammenhængscirklen/tiltag etc. En gang imellem på stuemøder i forbindelse med p.møder
Børns deltagelse
LSP kortlægning, SPU og redskaber fra BMV som ex. børneinterviews; Aktør perspektivet v.
opretholdende faktorer; Dokumentationsdel m. billeder, foto
Kompetencehjul, relationsskemaer og Børnelinial
Kortlægning og handleplaner
Kravet om offentliggørelse sikres på denne vis:
- Dataindsamling i forbindelse med Læringsledelse på hjemmesiden
- Evalueringskulturen særskilt på hjemmesiden inden dec. 2023
- KIDS Score/tilsynet på hjemmesiden
- Praksisfortællinger på AULA og i huset
- Kompetencehjul/SPU/handleplaner på enkelte børn til de respektive forældre