Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Evalueringskultur

Evalueringskultur i Børnehuset Strandhuse

Vi skal løbende refleksivt forholde os til og dokumentere, hvordan det pædagogiske læringsmiljø understøtter børnegruppens trivsel, læring, udvikling og dannelse.

Vi skal gennem systematik i didaktik/planlægning og evaluering, få øje på egen og andres praksis, tænke over den og se muligheder for evt. ændringer.

Der skal være fokus på den samlede børnegruppe såvel som det enkelte barns trivsel og læring

Planlægning:

Model fra sprogarbejdet                                         

Sikrer at tematiseret arbejde kommer omkring alle områder – eller viser hvilke der vægtes.                                                                   

SMIITTE     

Status, mål, inklusion, innovation, tiltag, tegn og evaluering

Dokumentation/evaluering:

Dataindsamling som LSP, iagttagelser, KIDS, kortlægning, kryds skemaer, konkrete opfølgnings aftaler, billeder etc.

Praksisbeskrivelser                            

Som dokumentation til forældre og analyse til os.

GLK                                                         

Hurtig dagligdags refleksion

Fælles og dybde evaluering              

2 gange om året/fælles/ børns ”udbytte” af bestemte tiltag/aktiviteter/forløb

Pædagogisk analyse                          

Sammenhængscirklen/tiltag etc. En gang imellem på stuemøder i forbindelse med p.møder

Børns deltagelse                                 

LSP kortlægning, SPU og redskaber fra BMV som ex. børneinterviews; Aktør perspektivet v.

opretholdende faktorer; Dokumentationsdel m. billeder, foto

Kompetencehjul, relationsskemaer og Børnelinial                                               

Kortlægning og handleplaner

Kravet om offentliggørelse sikres på denne vis:

  • Dataindsamling i forbindelse med Læringsledelse på hjemmesiden
  • Evalueringskulturen særskilt på hjemmesiden inden dec. 2023
  • KIDS Score/tilsynet på hjemmesiden
  • Praksisfortællinger på AULA og i huset
  • Kompetencehjul/SPU/handleplaner på enkelte børn til de respektive forældre