Opstart og den første tid i Børnehuset Strandhuse

At være nyt barn - eller ny forældre måske for første gang i en institution er en stor ting. At aflevere sit barn til helt nye voksne og vide, at nu bliver min lille guldklump én blandt 20 børn på en gruppe kræver tillid, viden og sikkerhed på at netop Børnehuset Strandhuse, er det bedste sted, vores barn kan være, når det er udenfor familien.

At opnå de 3 ting kræver indsats fra begge parter:

I signalerer til jeres barn, at det her er nyt men spændende og helt ok.

Vi sikrer, at jeres barn får den bedste opstart i gruppen.

Og så foregår der en masse "voksensnak" før, under og efter. Det vi faktuelt gør er:

Vi viser gerne rundt i vores hus og fortæller om den vuggestue og børnehavekultur, vi står for - inden I vælger institution.

Vores legeplads vil være åben i weekenderne. Så her har I mulighed for at lære stedet at kende - udefra.

I får et brev i Eboks, når vi nærmer os opstarts datoen med opfordring til at kontakte os.

I kommer på besøg med jeres barn - ca. 1 times tid, hvor hovedsigtet er at I oplever stuen, legepladsen og vi når at få et lille indblik i jeres barns liv indtil nu. Her får I noget af det materiale, som I også kan se på hjemmesiden.

Barnet starter - I er velkommen til at være med i starten. Godt at sørge for at dagene ikke bliver for lange i starten. Forældre er forskellige. Nogen af jer vil rigtig gerne være meget med; andre af jer vælger en hurtigere indkøring. Uanset hvad så er vi hele tiden i dialog om, hvad der synes, at være bedst for jeres barn - så det er barnet der er omdrejningspunktet!

Det vil være en periode, hvor vi kommer til at spørger meget - for at lære jer at kende - men hvor I også bare skal spørge, spørge og spørge igen. Sammen bliver vi klogere på børnehavelivet og jeres barns færden i det.

Efter 3 mdr. har i det vi kalder 3 mdr.'s samtalen. Nu kender vi jer og barnet lidt bedre og I har nogle oplevelser med det at "gå i børnehave". Så det bliver omdrejningspunktet for vores samtale.