Der skal benzin på brødmotoren - ellers holder den ikke til en hel dags aktiviteter.

Vuggestuebørnene har den forældrebetalte frokostordning - så her er der fuldt ud styr på ernæringen.

Børnehavebørn har madpakkerne til hele dagen med hjemmefra.

Så for jer børnehaveforældre er det jeres ansvar, at jeres barn har en sund og fyldig madpakke med hjemmefra.

Slik og søde sager er ikke en dagligdagsting - men noget der sker sjældent og desto mere glædeligt.

Vi snakker med jer om det hvis vi oplever, at det halter med lødigheden i madpakken; hvis jeres barn ikke spiser noget eller andet der gør at barnet ikke får det der er behov i løbet af en dag.

Vi sørger så for:

• at tilbyde børnene lidt at drikke med jævne mellemrum. I varme perioder af året sættes kander med vand frem ude og inde.
  • at børnene får vand til deres frokost.
  • at der bliver skabt en god atmosfære med rolige og hyggelige rammer omkring indtagelse af måltiderne - god bordskik kunne det også hedde.
  • at der i forbindelse med nogle af højtiderne laves traditionelle måltider - maddage.
  • Alle de madvarer vi indkøber er så vidt mulig økologisk.