Sukker og søde sager

"Sukkerpolitik" i Børnehuset Strandhuse.

Vi balancerer mellem hverdag og fest - både hvad angår hvor ofte og hvor meget. Og næsten altid sker det i sammenhæng med en aktivitet/oplevelse.

Ud over det børnene får til hinandens fødselsdage (se under Fødselsdage), så er vil dit barn møde sukker ved følgende lejligheder:

• Påsken fejres m. et meget lille påskeæg medbragt af påskeharen
  • Fastelavnstønden indeholder rosiner og 2 små Haribo poser til hvert barn
  • Idrætsdagen afsluttes med en sodavands is
  • Ved juletid kan de møde en flad chokolade julemand
  • Lysfeen deler få sol, måne og  stjerne kager ud - i mørket nede i skoven
  • Fredagsrundstykkerne kan smykkes med marmelade, honning - eller hvis nogen har haft pålæg chokolade med til fælles brug
  • Risengrød får nogen gange følgeskab af et glas saftevand
  • På meget varme dage kan saftevand få børn til at drikke mere, hvis de er ved at kløjs i postevand
  • Når vi er til fødselsdag, rækker det med det vi får, når vi er der. Vi skal ikke have slikposer med hjem.

Alt med måde - en lille smule vækker lige så stor glæde som en mængde - og hos os er der tale om en lille smule, lige nok til at aktivere mundvandet.