Samtaler i dit barns børnehaveliv

At tale sammen i ro og fred om det dyrebare vi er sammen om - nemlig jeres barn - gør en forskel.

De her 3 samtaler er vigtige for os, som et minimum:

Introsamtale lige inden jeres barn starter - her sikrer vi det allerførste kim til vores samarbejde lægges. Mens I vises rundt på stuen og legepladsen og jeres barn er ved siden af, deler vi både det børneliv I bliver en del af og den historik jeres barn og familie kommer med.

3 mdr. samtalen hvor vi deler oplevelserne om jeres barn - og jeres - oplevelse af opstarten i børnehaven. Her er det også muligt at gå lidt dybere ned i jeres barns liv frem til opstarten hos os.

Skolesamtalen  i efteråret inden jeres barn starter i skolen. Her snakker vi skoleparathed og hvad det sidste ½ år i børnehaven skal bruges til.

Mange ting tager vi løbende i det daglige møde på legepladsen eller garderoben. Men ikke alt egner sig til børne ører og kræver, at vi aftaler tid til at få talt om alt det, der er nødvendigt for barnets trivsel - hvad enten det handler om behov for hjælp fra PPR (talepædagog, psykolog, fysioterapeut) eller ting der er sket hjemme eller i børnehaven.  Det kan være jer, det kan være os - men der er altid plads til den nødvendige snak!