Børnehuset Strandhuses værdier

Værdigrundlaget i alt hvad der sker i huset

Om dit barn er 0 eller 5 år skal det opleve, at det er sjovt, rart, trygt og udfordrende at gå i Børnehuset Strandhuse.

At det kommer til at ske putter vi under den paraply vi kalder vores 4 værdier

Anerkendelse… betyder i Børnehuset Strandhuse at:

Børn oplever sig værdsatte.

Det betyder i praksis, vi vægter en differentieret og ressource orienteret tilgang fyldt med rummelighed, omsorg og respekt for det enkelte barns ønsker, behov og måde at gå til verden på.

Deltagelse… betyder i  Børnehuset Strandhuse at:

Børn har en ligeværdig plads i vores demokratiske liv med hinanden.

Det betyder i praksis, at vi gennem et tæt tilhørsforhold til stuen krydret med forskelligartede fællesskaber på tværs af køn og alder i hele huset, søger at give alle børn optimale muligheder for indflydelse og medbestemmelse på deres vej mod at mestre børnehavelivet

Samhørighed… betyder i Strandhuse børnehave at:

Vi vil noget og vi vil det sammen

Det betyder i praksis, at vi har et åbent hus, hvor aktiviteter og traditioner skaber den trygge base, der giver os plads til at eksperimentere og indtage omverdenen.

Professionalisme… betyder i Børnehuset Strandhuse at:

Vi har et stærkt fagligt engagement

Der betyder i praksis, at vi arbejder kontinuerligt for at sikre og forbedre kvaliteten i det pædagogiske arbejde såvel som på diverse samarbejdsfelter. Vi deler viden og udvikler pædagogikken gennem refleksion, fælles uddannelse, pædagogisk faglighed - og med vished om at vores forskellighed giver den nødvendige dynamik.